Příjemný a silný zážitek na horách? „Oblečte“ si ho

Date:

Share post:

Když v roce 2020 spustili, vzhledem k tehdejším okolnostem, obrovský výprodej, mnoho lidí přišlo do kontaktu se značkou ZAJO poprvé. „Vyzkoušeli si naše produkty, uvěřili našemu příběhu, kvalitě výrobku a v roce 2021 se tito jistí lidé za námi vraceli. Chtěli svůj produkt, který si zamilovali, doplnit io zbytek výbavy. Zatímco v roce 2020 prodávala cena, v roce 2021 už za námi lidé chodili, protože chtěli ZAJO,“ říká Juraj Králík, majitel firmy ZAJO.

Ujasnili jsme si priority a vizi, všichni jsme se naladili na stejnou vlnu a vydali se stejným směrem. Víme, kde chceme být za dva, pět či 10 let a podle toho jednáme. Lépe známe naše zákazníky, chápeme, kdo nosí naše oblečení a tomu přizpůsobujeme další kroky. V rámci e-commerce jsme udělali spoustu práce, abychom se dokázali o zákazníka kvalitně postarat.

A plány pro rok 2022? Jakým směrem se bude značka ubírat?

Chceme pokračovat v rozdělané práci a dále pokračovat. Máme velké plány a ambice pro rok 2023 a rok 2022 bude do velké míry rokem příprav na tyto změny. Zároveň bychom chtěli posilovat naši pozici na zahraničních trzích, kde křivka růstu kopíruje křivku růstu na Slovensku před několika lety, což posiluje naši představu, že pro to máme všechny potřebné předpoklady. Chceme pracovat také na zefektivnění procesů, naše webová stránka si již zaslouží, s ohledem na nejnovější trendy, změnu. A přestože pro nás téma ekologie a sociálních dopadů nikdy nebylo cizí a vždy jsme proto dělali i konkrétní kroky, chceme se tomuto tématu věnovat ještě více a transparentněji.

Každý rok představíme několik novinek a neustále vylepšujeme stávající produkty. Je to však něco, s čím jsme již přestali spěchat. Vše, co navrhneme a vyrobíme, raději důkladně otestujeme a vychytáme všechny mouchy, než abychom plnili trh poloviční kvalitou. Máme vyvážené a dobré portfolio, které průběžně upravujeme a doplňujeme, ale i kdybychom to rok neudělali, stále máme co nabídnout.

Pozornost věnujeme i dětskému oblečení, od kterého mě svého času více odrazovalo. Kvalitní a bezpečné oblečení si však zaslouží každý, zvláště děti. I to byl jeden z důvodů, proč jsme se svého času rozhodli, že některé vybrané produkty pro dospělé uděláme ze stejných materiálů a se stejnými vlastnostmi i pro děti. Ukázalo se to jako dobré rozhodnutí.

Boty jsou u nás tématem, protože se na ně často ptají i naši zákazníci. Turistické boty jsou ale náročný produkt, který vyžaduje velké know-how a jelikož chceme dělat prvotřídní kvalitu, nikam nespěcháme. Pokud jednou budeme nabízet i turistickou obuv, bude to s jistotou, že je to nejlepší možný výrobek.

Po čem nejvíce za poslední dva roky vzrostla poptávka a o co už dnes není „trendy“?
Vzrostla poptávka po kvalitě. Lidé si začali uvědomovat, že je třeba si život užít. Že nikdy nevíme, co se může udát. Určitě tomu pomohlo i to, že mnohým vzhledem k novému nastavení ve společnosti klesly výdaje, a tím pádem si mohli dovolit více. Cítíme to i na tom, že lidé u nás více preferují naše vlajkové lodě před cenově dostupnějšími alternativami.

Lidí více zajímá i univerzálnost produktů. Chtějí bundu, která je podrží v terénu, ale kterou si mohou vzít i do města. Nepotřebují jich mít deset, stačí dvě až tři, na které se mohou spolehnout.

Menší zájem je o vybavení, například stany či větší batohy. Přestože se stany prodávají primárně pro využití v přírodě, často si je lidé kupovali na festivaly, které poslední dva roky nejsou tématem. Podobný případ jsou i batohy s extra velkým objemem, které si kupovali turisté na dlouhé treky, ale už ne studenti, kteří je brali jako svůj „kufr“ pro cesty na internát a domů.

Krize v dopravě a zvyšující se ceny materiálů zasáhly také trh s outdoorovým oblečením. Jak vnímáte tyto změny?

North Vancouver, British Columbia, Canada. North Shore Search and Rescue are rescuing a man skier in the backcountry of Seymour Mountain with a helicopter in winter during sunset.

Je to takový domino efekt, jeden zahraniční fenomén navazuje na druhý a všechno se to promítlo do současné krize. Výrazně se prodražila výroba i přeprava, některé produkty jsme dočasně prodávali dokonce se ztrátou. Stále však trvám na tom, že naším cílem je, aby si mohl kvalitní a bezpečné oblečení do hor dovolit opravdu každý, respektive co největší množství lidí. Bezpečí v horách je základní lidská potřeba a nemůžeme ji někomu odpírat jen proto, že nemá dost peněz. K jemné korekci cen jsme, vzhledem k okolnostem, byli jako celý segment nuceni přistoupit. Stále je však držíme výrazněji pod hranicí cen z roku 2019 a začátku roku 2020.

- Reklama -PR články

Další články autora

Opravy Barrandova mostu jsou v plném proudu. Jak zvládnout dopravní omezení?

Pražským řidičům už dnes není potřeba připomínat, že rozsáhlou rekonstrukcí probíhá Barrandovský most. Po několik let byla příprava...

Krystaly a přírodní elementy

Krystaly jsou spojovány s přírodními elementy, jako je oheň, voda, země, kouř nebo vzduch. Tyto elementy znamenají přírodní...

Letiště upozorňuje rekreantů: Pozor na chyby před odletem na dovolenou

Zapomenuté či neplatné pasy, nevhodné předměty, pomýlené linky či pozdní příchody. To jsou všechno věci, které rekreantům mohou...

Tábor vybírejte spolu s dítětem

Na co nezapomenout, než pošlete dítě do tábora? Program tábora by měl být co nejvíce různorodý a měl by...